Masažas vantomis ir pasiruošimas pirties procedūroms

Pirtyje vanta masažuojamės 2 kartus: pirmąjį - pasiplakdami tiesiog garinėje, o antrąjį - prausykloje. Jei garinės nėra, prieš masažuojantis vis tiek reikia įsikaitinti (vonioje ar karštame duše). O štai kaip paruošiama vanta. 2 dubenys pripilami verdančio vandens: vieno - 2/3, kito 1/3; antrąjį dubenį įstatyti į pirmąjį (kad vanduo lėčiau vėstų). Tada išmuilinti iššutintos (geriausiai beržinės) vantos lapus, įmerkti į  viršutinį dubenį ir suplakti putas.
Dabar ruoškite masažavimo suolą. Pirmiausia užpilkite ant jo 4-5 dubenis verdančio vandens. Mat išsikaitinę pirtyje ir atsigulę ant šalto suolo, negalėsite visiškai atpalaiduoti raumenų, vadinasi, ir masažas bus neefektingas.
Taigi masažuojamasis, porą minučių pasimaudęs karštame duše, gulasi ant pilvo ir apipilamas karštu muiluotu vandeniu, pradedant nuo kojų (2- 3 kartus, kol išpilamas visas muiluotas vanduo).
Tada dar kartą reikia suplakti muilo putas ir vanta braukyti kūną nuo pėdų iki kaklo (2-3 kartus). Dabar jau galima pradėti nugaros masažą.
Spaudinėjimas. Vanta imama už koto kaire ranka ir dedama prie juosmens. Dešinės rankos delnu lapuotąją dalį tvirtai prispaudžiame prie kūno ir braukiame nugara į viršų (iš pradžių ilgaisiais, paskui plačiaisiais raumenimis) iki kaklo 3-4 linijomis (vanta retkarčiais vis pamirkoma muiluotame vandenyje).
Maigymas. Masažuojamojo rankos nuleistos žemyn. Vanta prispaudžiama prie įstrižų raumenų (prie stuburo), dešine ranka tartum kartu su lapais maigomi raumenys, pamažėle vantą stumiant į viršų, pažasties link. Taip daroma 2-3 kartus.
Vidurinėje nugaros dalyje, t. y. abiejose stuburo pusėse (kur ilgieji nugaros raumenys), vanta prispaudžiama ir stengiamasi stumti raumenis į šonus. Kartojama 3-4 kartus.
Trynimas. Prispaudus prie juosmens lapuotąją dalį, nedideliais "punktyriniais" judesiais stumiama į viršų; taip ištrinama visa nugara. Trindami ypatingą dėmesį skirkime stuburui, mentims, pečių sąnariams ir juosmeniui.
Po trynimosi vantą pamirkykite dubenyje su muilo putomis ir 3-4 kartus "paglostykite" nugarą (viena ranka vanta prispaudžiama prie juosmens, o kita švelniai stumiama stuburu galvos link). Krūtinės srityje stuburą galima stipriau masažuoti.
Pasyvūs judesiai.  Juos gali atlikti ir kitas žmogus - masažistas. Masažuojamasis turi visiškai atsipalaiduoti, nejudėti. Masažas daromas lėtai, palaipsniui didinant amplitudę - pacientas turi jausti silpną, malonų skausmą.
Pasyvūs judesiai labai naudingi sustingusiems, druskų prisikaupusiems sąnariams - jie tampa elastingesni. Tai geras atramos aparato stiprinimo ir traumų profilaktikos būdas.
Dabar trumpai papasakosime apie kitų kūno dalių masažavimą.
Kryžkaulio ir juosmens masažas. Gerai ištrynus, atliekami pasyvūs judesiai. Masažuotojas viena ranka karštą vantą prispaudžia prie kryžkaulio ar juosmens, o kita, laikydamas vidinėje šlaunies pusėje, truputį aukščiau kelio sąnario, kelia į viršų koją, kartu švelniai spaudinėdamas vantą. Kartojame 3-4 kartus vis didinant amplitudę.
Kaklo masažas. Masažuojamojo rankos pakištos po galva. Vanta masažuojama žemyn, pečių sąnarių ir menčių link.
Rankų masažas. Arčiau masažuojamojo esanti ranka ištiesta lygiagrečiai su kūnu, kita pakišta po galva. Masažas pradedamas nuo žąsto - glostoma, spaudžiama, maigoma, trinama. Po to lygiai taip pat masažuojamas dilbis. Tada ranka paguldoma ant suolo ir masažuojama išorinė pusė  - petys, dilbis, ypač peties sąnarys. Pasyviais judesiais peties sąnarys masažuojamas gulint ir ant pilvo, ir ant nugaros. Pirmu atveju rankos ištiestos palei kūną. Masažuotojas paima jas už riešo ir švelniais spyruokliuojančiais judesiais kiek tik gali kelia į viršų. Po to masažuotojas pereina į dešinę pusę, dešinės rankos dilbiu prispaudžia gulinčio nugarą, laisva ranka suima alkūnės sąnarį ir labai stipriai užsuka ranką už nugaros. Po to masažuojamojo ranka atlenkiama į priekį ir jos dilbis spyruokliuojančiais judesiais užlaužiamas už galvos. Tokie pat judesiai daromi iš kitos pusės.
O štai kaip masažuojami peties sąnariai masažuojamajam gulint ant nugaros: masažuotojas ima dešinę gulinčiojo ranką ir tiesia į priešingą peties sąnario pusę. Po to masažistas atsistoja už masažuojamojo galvos, paima rankos plaštaką, kaire pėda įsiremia į dešinį dilbį ir traukia ranką  į save. Paskui, pėda įsirėmęs į platųjį peties raumenį, traukia ranką ir vėl į save.
Dubens masažas. Ypatingą dėmesį masažuojant dubeį kreipkiteįj kryžkaulio sritį ir dubens sąnarius.
Šlaunų masažas. Po 2-3 "paglostymų" daromi 3-4 maigymo pratimai vidinėje,vidurinėje ir išorinėje dalyje nuo kelio sąnario iki sėdynės raukšlės. Maigoma taip pat kaip ir šoninė nugaros dalis, t.y. reikia stengtis "pagriebti" raumenį ir "pastumti" jį iš vietos. Procedūra baigiama trynimu ir "paglostymu".
Kelio sąnario masažas. Po 2-3 "paglostymų" trinami tik sąnarių šonai, nes viduryje yra limfiniai mazgai, kurių negalima liesti. Kelio sąnarį reikia masažuoti pasyviais judesiais. Masažuotojas viena ranka suspaudžia blauzdinį pėdos sąnarį, o kitą uždėjęs ant sėdmeną, lėtai lenkia koją per kelio sąnarį, stengdamasis pėda paliesti tos pačios pusės sėdmenis. Reikia būti atsargiam: jei kelio sąnarys nelankstus, bandydami pėdą paliesti sėdmenis, galite prisidaryti bėdos. Po 5-6 seansų sąnarys bus lankstesnis, raumenys elastingesni, o judesių amplitudė padidės.
Sulenktą koją neskubėkite ištiesti. Padarykite 3-4 spyruokliuojančius judesius, po to ramiai pakelkite blauzdą 90°C ir dar palankstykite 3-4 kartus, bet jau ne tiesiai, o kitų sėdmenų pusėn. Ypač atsargiai reikia koją lenkti į išorės pusę.
Blauzdų raumenų masažas. Masažuojami taip pat kaip ir klubai, tik po pėdomis pakišamas apverstas dubuo, ant kurio uždedama vanta arba kepuraitė - šitaip apsaugosite pėdą ir blauzdos sąnarius.
Achilo sausgyslę ir pėdą tiktai triname. Pasyvūs judesiai šioms sritims atliekami blauzdai esant 90°C  kampu. Masažuotojas stovi iš šono, viena ranka čiuopdamas blauzdą prie Achilo sausgyslės, kita iš viršaus suima pėdą ir spausdamas tarsi tempia Achilo sausgyslę ir blauzdos raumenis. Esant tokioje padėtyje, galima po 3-5 kartus į abi puses pasukinėti pėdą.
Pamasažaavus nugarą, pravartu užeiti į garinę ir 2-3 min. pasiperti vanta, ypač krūtinę, klubus, kelių sąnarius, dilbius ir pėdas. Nablogai ir karštas dušas ar karšta vonia (1-2 min.). Arba bent apsiplaukite karštu vandeniu.
Masažuojantis ir vanojantis, suolas greičiausiai atvės, todėl jį būtinai reikia sušildyti verdančiu vandeniu. Tik po to galima toliau masažuotis. Dabar - krūtinės, šonkaulių ir blauzdų masažo eilė.
Krūtinės masažas. Masažuojamasis guli ant nugaros. Gulėti bus patogiau, jei po galva pasidėsite vantą, kepurę ar kempinę. Rankos ištiesiamos išilgai kūno. "Glostoma" 3-4 min, - nuo gaktikaulio į viršų iki kaklo (2-3 kartus). Spaudžiami tik didieji krūtinės raumenys 1-2 linijomis nuo pilvo iki pečių sąnario (3-4 kartus). Maigoma lygiai taip pat, kaip ir platieji nugaros raumenys (irgi 3-4 kartus). Moterims masažuojama žemiau ir aukščiau pieno liaukų. Trinama nuo krūtinės vidurio link pažasties duobutės. Šoninės liemens pusės trinamos nuo klubinio kaulo į viršų pažastų link (rankos turi būti pakeltos virš galvos). Po to vanta prispaudžiama prie krūtinės ir 1-3 kartus paspaudžiama, o tada vis spausdami ją braukiame žemyn kairiąja ir dešiniąja šonkaulių puse. Pratimas baigiamas "paglostymu" (pamirkius vantą karštose putose).
Klubų masažas. Po 1-2 "paglostymų" energingai spaudinėjamos vidinės, vidurinės ir išorinės klubų pusės  (pravartu 3-4 kartus). Tada maigoma (taip pat 2-3 kartus). Labiausiai maigyti reikia klubų ir kelių  išorines puses ir vietas, kur pritvirtinti raumenys. Po "glostymo" masažas baigiamas pasyviais judesiais.
Masažuotojas viena ranka paima koją už blauzdikaulio pėdos sąnario (iš viršaus), o kitos rankos plaštaką pakiša po kelio sąnariu. Sulenkęs koją taip, kad ji kaip ir klubai būtų vertikalioje padėtyje, masažuotojas perkelia ranką nun kelio sąnario ant klubo ir, palengva spausdamas, dar labiau sulenkia koją ir per kelią, ir per klubo sąnarį. Kartu stengiamasi keliu paliesti pilvą, o pėda - sėdmenis.
lštesiant koją, masažuojamasis daro atvirkštinius judesius, o ranką pakiša po kelio sąnariu. Kartoti 4-5 kartus, pamažu didinant judesių amplitude. Taip pat masažuojamas ir antrasis klubas.
Kito pratimo metodika panaši, tik masažuotojas prilaiko koją per pėdos vidurį iš vidinės pusės. Kai klubas atsiduria vertikalioje padėtyje, masažuotojas ima sukti koją čia į vidų (nuo savęs), čia į išorę ( į save). Reikia stengtis, kad klubas liestų pilvą ir tarsi jį masažuotų. Pasyvūs judesiai sąnarius daro lankstesnius - tai gera senėjančių sąnarių profilaktika, be to, taip šalinamos druskos. Procedūra baigiama "glostymu".
Blauzdų masažas. Daugiausia masažuojama išviršinė blauzdos dalis. Atliekami glostymo (1-2), spaudimo (3-4), trynimo (3-4) judesiai, ir masažas baigiamas "paglostymu".
Blauzdiniams pėdų sąnariams ir pėdoms masažuoti tinka įvairūs masažavimo būdai ir jų deriniai: glostymas, maigymas, bet geriausiai - trynimas ir pasyvūs judesiai. Pora žodžių apie pasyvių judesių metodiką. Masažuotojas atsisėda ant suolo masažuojamojo pėdos aukštyje ir prispaudžia jo koją prie savo klubo, viena ranka prilaiko blauzdą iš apačios, kita suspaudžia pėdos padą arčiau pirštų ir lanksto kiek tik gali pirmyn ir atgal 4-5 kartus. Po to 3-4 kartus suka į save ir nuo savęs.
Pilvo masažas. Pilvo masažu baigiamos masažavimo procedūros. Po "paglostymo" (ir tiesiomis linijomis, ir išilgai žarnyno) spaudžiama ir maigoma (po 3-4 kartus). Baigiama trynimu ir glostymu.
Po masažo vanta kūnas apipilamas karštu vandeniu arba 1-2 min. pastovima karštame duše. Galima 2-4 min. užeiti į garine ir visą kūną tolygiai paplekšenti vanta, o tada išsimaudyti šiltame duše.

Kontaktai

 

UAB "ELUCIDA" Pirčių pasaulis

Kaunas Draugystės g 19.
Vilnius Žirmūnų g. 68,

Tel. 865761711 Kaunas
Tel. 865750074 Vilnius
El. paštas: kaunas@pirciupasaulis.lt
vilnius@pirciupasaulis.lt

 

 
UA-72377765-1